Skocz do zawartości

Najbliższe wydarzenia

Chcesz zostać partnerem tego działu, chcesz aby tu znalazło się twoje logo? W takim razie zapraszamy do współpracy.

Newsy / Artykuły

• You cannot add newsy

Tytuł newsa Treść newsa Zdjęcie newsa
Aleksandra Stach: U nas każdy w święta daje coś od siebie Aleksandra Stach ma za sobą udany rok. Zdolna kajakarka górska nie jest jednak w pełni zadowolona ze swoich występów. - Miniony sezon był bardzo obfity w starty. Poza zawodami juniorskimi walczyłam również na imprezach seniorskich. Najbardziej cieszę się z wygranej na mistrzostwach świata w rywalizacji C2-mix. Mimo, że nie jest to moja koronna konkurencja, medal bardzo mnie cieszy. Pokazaliśmy na co nas stać. Z drugiej strony czuję spory niedosyt. Wiążę go przede wszystkim ze startami juniorskimi. Nie zaprezentowałam się na tych zawodach z...
Natalia Pacierpnik celuje w trzecie igrzyska, udany sezon Klaudii Zwolińskiej Nazwisko Natalii Pacierpnik jest doskonale znane polskim miłośnikom kajakarstwa. 30-latka w rozmowie z naszym portalem nie kryje zawodu minionym sezonem. – Ten rok nie należał do udanych. Co prawda, zaczęłam sezon, wygrywając kilka pierwszych startów, jednak dzień przed mistrzostwami Europy dopadło mnie dość mocne przeziębienie, co przełożyło się na moją słabszą dyspozycję. Choroba nie odpuszczała podczas kolejnych Pucharów Świata. Mimo to znalazłam się w finale zawodów w Krakowie, jednak mały błąd na jednej bramce być może pozbawił mnie med...
Jarek Zaziąbło: Na śniadanie jajecznica lub musli z bananami Jarosław Zaziąbło znalazł się we wstępnej, złożonej z trzynastu kajakarzy, seniorskiej kadrze narodowej na najbliższy sezon. 19-latek nie spodziewał się miejsca w reprezentacji. - Jest to dla mnie spore zaskoczenie, gdyż do tej pory byłem brany pod uwagę jedynie w kadrze młodzieżowej. Poza tym nie udało mi się zrealizować założeń odnośnie tegorocznych wyników. Sądzę, że stać mnie było na więcej – mówi w rozmowie z kayakmedia.pl młody sportowiec. - Początek sezonu był dla mnie całkowitą porażką. Liczne błędy podczas kwalifikacji w Liptowskim...
Martin Brzeziński: Po tym sezonie czuję wielki niedosyt Kadra kajakarzy nie marnuje czasu. Nasi zawodnicy z wielkim zapałem rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Najpierw odbyli obóz w Wałczu, a potem przenieśli się do portugalskiego Milfontes. Podczas konsultacji formą błysnął Martin Brzeziński, który wygrał wewnętrzny sprawdzian formy na 1000 i 500 metrów. – To było zwykłe roztrenowanie po sezonie i spokojne wdrażanie się przed kolejnymi miesiącami ciężkiej pracy. Przed startami złapałem trochę świeżości i poczułem dobrą moc na piórze. W zwycięstwach pomogła mi również łódka, gdyż w ciężk...
Bartosz Kubik: W kajakarstwie slalomowym ważna jest praca z psychologiem Nie tylko nazwisko Michała Wosia można znaleźć we wstępnym składzie kadry narodowej na najbliższy sezon. W tym gronie nie brakuje też Bartosza Kubika, który nie jest zaskoczony miejscem w reprezentacji. – Spodziewałem się tego, ponieważ rywalizowałem już ze starszymi kolegami i myślę, że umiejętnościami zbyt wiele od nich nie odstaję. Moja kariera juniorska wraz z tym rokiem dobiegła końca – uważa nasz młody kajakarz. - Sądzę, że w tegorocznym sezonie oczekiwania mnie przerosły. Przede wszystkim nie pływałem stabilnie, dobre przejazdy miesz...
Michał Woś: Kajak cross to świetna zabawa Nazwisko Michała Wosia można znaleźć we wstępnym składzie kadry narodowej na przyszłoroczny sezon. Zawodnik przyznaje, że nie spodziewał się, że znajdzie się w reprezentacji. - Jestem w pewnym stopniu zaskoczony miejscem w kadrze. Wiedziałem, że nie spełniłem swoich oczekiwań odnośnie wyników w tym roku i czułem, że nie pokazałem tego, na co mnie stać. Tym bardziej cieszę się, że zostałem wytypowany do tego grona – mówi w rozmowie z naszym portalem zdolny kajakarz. - Tegoroczny sezon nie poszedł po mojej myśli. Nie dostałem się do reprezent...
Paweł Florczak: Nie ma co walczyć z wiatrakami Paweł Florczak sprawił nie lada niespodziankę podczas kończących sezon mistrzostw Polski w zjeździe kajakowym. Reprezentant UKS Dojlidy Białystok sięgnął po srebrny medal w rywalizacji K-1, ulegając jedynie Mateuszowi Polaczykowi. - Jeśli chodzi o sam start, to był on dla mnie zwieńczeniem półrocznego pobytu w Szczawnicy. Pracowałem tam przy organizacji spływów kajakowych w Port Pienin oraz przy wyprawach pontonem po Dunajcu. Robota ciężka, ale ładne widoki rekompensowały mi wszystko. Dzięki temu poznałem rzekę i specyfikę pływania po niej....
Klaudia Szewczyk uprawia kajakarstwo mimo obaw swojej mamy 75. edycja mistrzostw Polski w zjeździe kajakowym przeszła już do historii. Na tej imprezie z bardzo dobrej strony zaprezentowała się Klaudia Szewczyk, która w rywalizacji K-1 musiała uznać wyższość jedynie Aleksandry Cader. - Jadąc na te zawody, czułam lekką presję. Dawno nie startowałam w górach, a ostatni mój taki występ był w kategorii juniora, który ukończyłam, wygrywając zarówno indywidualnie, jak i drużynowo. W tyle głowy miałam, iż zawsze uwielbiałam te zmagania i od kiedy zaczęłam startować jako juniorka młodsza, ciągle wracałam do...
Ola Cader: Niemożliwe nie istnieje W połowie października w Szczawnicy zorganizowano wieńczące tegoroczny sezon mistrzostwa Polski w zjeździe kajakowym. Jedną z bohaterek tej imprezy okazała się Aleksandra Cader, która w rywalizacji K-1 nie miała sobie równych. - Do zawodów nie przygotowywałam się jakoś szczególnie, raczej podeszłam z dużym dystansem. Nie nastawiałam się na wygraną, po prostu chciałam dobrze popłynąć przejazdy i być zadowolona z końcowego wyniku. Dlatego uzyskanie mistrzowskiego tytułu było dla mnie ogromnym i bardzo miłym zaskoczeniem. Zwłaszcza, że nie sta...
Darek Staniszewski: Decydenci nie lubią freestyle’u. Dariusz Staniszewski nie miał sobie równych podczas rozegranych we wrześniu mistrzostw Polski we freestyle’u kajakowym. Zawodnik SKK Morzkulc Gdańsk wywalczył złoty medal w gronie amatorów. Impreza odbyła się w Krakowie. - Wiedziałem, że będę walczył o podium, gdyż wiem mniej więcej, na jakim poziomie są inni koledzy. Często spotykamy się na innych spotach i przy okazji siebie obserwujemy, poza tym znamy się już parę lat także z innych imprez. Jak oceniam swój występ? Przeciętnie to dobre słowo, ale zawsze można zwalić na stres. Dopisało mi...
Tomasz Kaczor kończy sezon z przytupem Tomasz Kaczor ma za sobą niezwykle intensywny, ale udany miesiąc. Kanadyjkarz we wrześniu zarówno w Chinach, jak i Rosji stanął na drugim stopniu podium, przegrywając tylko z utytułowanym Czechem Martinem Fuksą. Zawody zostały rozegrane w ramach superpucharu, czyli nowej imprezy w kajakarskim kalendarzu, podczas której sportowcy walczyli o sowite premie. Pula nagród wynosiła bagatela 120 tysięcy euro. - Nie byłem pewien ani miejsca na podium w Rosji ani w Chinach. Pojechałem na te zawody, aby się dobrze bawić. Potraktowaliśmy je z Martą Wal...
Rzeki potrzebują Waszego wsparcia! Drodzy Przyjaciele, Zanieczyszczenia, ścieki i śmieci są znanym od lat zagrożeniem dla polskich rzek – ale nie jedynym. Do największych należą regulowanie, prostowanie, betonowanie koryt, obwałowywanie i przekopywanie rzek, co wiąże się ze zniszczeniem tarlisk, zalewaniem gniazd i piskląt, usunięciem roślin i dewastacją brzegów. Regulacja rzek i zabudowywanie terenów zalewowych niszczy przyrodę i zwiększa ryzyko powodzi. Według szacunków Fundacji WWF, co najmniej 80% krajowych rzek zostało przekształconych przez człowieka. A degradacja rzec...
Uroczyste przekazanie wioseł do Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie - 24.09.2018 W dniu 24 września godzina 12.00 w Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie zostaną oficjalnie przekazane wiosła, które służyły podczas dwóch wielkich wyścigów Yukon River Quest i Yukon 1000. Wiosła będą dożywotnim rekwizytem w Muzeum Sportu jako dowód pasji, hartu ducha i walki z naturą oraz przeciwnościami losu.Marcin Gienieczko jako jedyny człowiek z Europy ukończył w jednym miesiącu dwa wielkie wyścigi. Warto podkreślić ,że w najdłuższym wyścigu na świecie na canoe zajął II miejsce. Jest to znaczący wynik w długodystansowym pływaniu na ca...
VII OMPIK 2018 – Otwarte Mistrzostwa Instruktorów Kajakarstwa, Drzewica 22-23 września 2018 Zapraszamy do rywalizacji nie tylko instruktorów kajakarstwa ale i wszystkich tych którzy czują się w kajaku jak „ryba w wodzie” do udziału w Otwartych Mistrzostwach Instruktorów Kajakarstwa, Drzewica 22-23 września 2018.Poniżej link do formularza zgłoszeniowego:https://docs.google....-mmVRA/viewform
Mateusz Zuchora: Cały sezon oceniam na trzy z plusem Mateusz Borgieł i Mateusz Zuchora mistrzostwa mają za sobą występ w mistrzostwach świata w maratonie kajakowym. Polacy na Półwyspie Iberyjskim zajęli ósmą lokatę. Drugi z nich w rozmowie z naszym portalem nie ukrywa, że przed czempionatem w Portugalii liczył na dużo więcej. - Osobiście uważam, że ósme miejsce w mistrzostwach świata nie jest dla mnie sukcesem. Wspólnie z moim partnerem po mistrzostwach Europy byliśmy stawiani w grupie faworytów do złotego medalu i z takim nastawieniem pojechaliśmy na zawody. Ciężko jest po dwóch błędach na s...
Trzy pytania do Agaty Sobieraj-Jakubiec Maciej Mikołajczyk: Za Tobą mistrzostwa Europy, na których zajęłaś dziesiąte miejsce. Jesteś zadowolona ze swojego startu? Jak podsumujesz tę imprezę? Agata Sobieraj-Jakubiec: Mistrzostwa Europy to zawsze wielkie wydarzenie dla zawodników ze wszystkich czterech stron kontynentu. Są to zawody, na które przygotowania trwają całe dwa lata. W tym roku moją strategią treningową było skupienie się na tym, co najbardziej kocham w kajakarstwie. Żeby czerpać z każdej sesji pozytywną energię, żeby przekazywać ją dalej i mieć jeszcze więcej siły na ko...
Wielki wyścig przez płn. Kanadę i Alaskę Ta historia może zmotywować nawet najbardziej pesymistycznie nastawionych ludzi do życia. Marcin Gienieczko pokazuje w królestwie mediów społecznościowych 21 wieku, że istnieje jeszcze niezłomność i można wygrać zakład z losem. A los i przeznaczenie życiowe nadane są człowiekowi już w kołysce.Marcin Gienieczko, profesjonalny sportowiec, podróżnik, marynarz, dziennikarz oraz ojciec dwóch uroczych synków zajął drugie miejsce na najdłuższym wyścigu na świecie YUKON 1000 - o długości 1600 km przez najbardziej odludne i niebezpieczne regiony Kana...
Tomek Czaplicki: Świętowanie odkładam na później Tomasz Czaplicki nie zamierza spoczywać na laurach. Polak w Słowacji potwierdził swoją doskonałą formę i udowodnił, że jego tegoroczne zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata na hiszpańskiej ziemi nie było dziełem przypadku. Nasz rodak był najlepszy na czempionacie Starego Kontynentu w kajakowym freestyle’u. - Jeszcze chyba to do mnie nie dotarło, że zdobyłem tytuł mistrza Europy. Dzisiaj, jak to dzień po zawodach, jestem trochę obolały, czyli nic nowego. Przez panujące w Cunovie warunki wyjechałem się na maksa podczas moich przejazdów. Poziom...
Polki wicemistrzyniami świata w kajak polo! Weronika Jasiukiewicz: Dałyśmy z siebie wszystko To może być przełom dla kajaka polo w kraju nad Wisłą. Młodzieżowa reprezentacja kobiet na mistrzostwach globu w Kanadzie zdobyła kilka dni temu srebrny medal w tym sporcie. Jedną z zawodniczek, które stanęły na drugim stopniu podium, jest Weronika Jasiukiewicz. Polka w rozmowie z naszym portalem opowiedziała o rywalizacji w Państwie Klonowego Liścia. - Kajak polo jest bardzo ciekawym sportem, gdzie naprawdę sporo się dzieje. Jego nieodłącznym elementem jest fakt, że trenuje się w wodzie, więc na wielkie letnie upały na trening idzie się z...
Bartosz Modrzyński: Nie od razu Rzym zbudowano Bartosz Modrzyński oraz Łukasz Posyłajka bez dwóch zdań mają ogromny potencjał. Polacy minione mistrzostwa Europy w Glasgow zakończyli na trzynastym miejscu, wygrywając na pocieszenie finał C. Nasi młodzi zawodnicy wystartowali w rywalizacji dwójek bez sternika. Jak sami mówią, z każdym kolejnym wyścigiem przybliżają się do ścisłej światowej czołówki. - Nie przyjechaliśmy z Łukaszem walczyć w Glasgow o medale. Z pewnością naszym celem na te regaty było wejście przynajmniej do finału B, czyli walka o miejsca od siódmego do dwunastego. Z racj...
Monika Chabel: Nie wierzę w zawody ostatniej szans Tegoroczne mistrzostwa Europy we wioślarstwie przeszły już do historii. Na zawodach w Glasgow Polacy wywalczyli cztery medale. Jeden z krążków zdobyła Monika Chabel, która wspólnie z Marią Wierzbowską, Olgą Michałkiewicz oraz Joanną Dittmann w konkurencji żeńskiej czwórki bez sterniczki stanęła na najniższym stopniu podium. 26-latka w rozmowie z naszym portalem nie ukrywa, że poważnie myśli o medalu na najbliższych igrzyskach olimpijskich w Tokio. - Przed czempionatem w Szkocji nie spodziewałam się medalu. W naszej osadzie i w osadach rywal...
Martyna Klatt o sukcesie na mistrzostwach świata w Plovdiv Młodzieżowe mistrzostwa świata w sprincie kajakowym przeszły już do historii. W Bułgarii biało-czerwoni wywalczyli w sumie cztery medale. Jeden z krążków zdobyła Martyna Klatt, która wspólnie z Dominiką Włodarczyk, Małgorzatą Puławską oraz Klaudią Cyrulewską zajęła drugie miejsce w wyścigu K4 na 500 metrów.- Kiedy dowiedziałam się, że wystartuję na mistrzostwach, nie ukrywam, że po cichu liczyłam w tej konkurencji na medal. Chciałam pokazać się z jak najlepszej strony i dać z siebie wszystko. Patrząc na osiągnięcia koleżanek z osady, które w...
Fabian Barański: Wioślarstwo to ciężki kawałek chleba Fabian Barański oraz Mateusz Świętek obronili honor biało-czerwonych podczas młodzieżowych mistrzostw świata w Poznaniu. Panowie jako jedyni zdobyli medal dla polskiej reprezentacji, zajmując trzecie miejsce w wyścigu męskich dwójek podwójnych. Pierwszy z dwójki naszych bohaterów w rozmowie z kayakmedia.pl opowiedział m.in. o swojej taktyce, przygotowaniach do sezonu i różnicach między wioślarstwem, a kajakarstwem.- Przed mistrzostwami widzieliśmy po treningach, że jest dobrze, że pływamy szybko. Gdzieś tam z tyłu głowy myśleliśmy sobie, iż...
Tadeusz Kuchno: Extreme Slalom z szansami na igrzyska Tadeusz Kuchno podczas młodzieżowych mistrzostw świata reprezentował nasz kraj w nowej i niezwykle ciekawej konkurencji. Extreme Slalom, bo o nim mowa, zakończył na ćwierćfinale. Polak widzi przed tymi zawodami olimpijską przyszłość. - Uważam, że zrealizowałem swój plan startowy w slalomie w 95 procentach, ponieważ po raz pierwszy reprezentowałem Polskę na tak ważnych zawodach, jak mistrzostwa globu. Oczywiście czuję lekki niedosyt, bo mój dobry przejazd wypadł słabo w stosunku do przejazdów moich starszych rywali, ale mimo wszystko jestem...
Przemysław Nowak: W Polsce brakuje trudnego toru Tegoroczne młodzieżowe mistrzostwa świata w slalomie kajakowym zakończyły się dla Polski totalną klapą. Najwyżej z Biało-Czerwonych, choć dopiero na jedenastym miejscu swój udział zakończył Przemysław Nowak, który rywalizował w kategorii C1M U23. - Jest spory niedosyt, ponieważ wiem, że stać mnie na wiele więcej, kilka małych błędów oraz dwa punkty karne pozbawiły mnie szans na walkę o najwyższe lokaty. Byłem w dobrej formie, a przygotowania przebiegły pomyślnie. Niestety tym razem zabrakło szczęścia i przegrałem finał o 0,39 sekundy, a to...